Mediathek

Die Mitglieder von SoWiBeFo veröffentlichen regelmäßig. Wir tragen damit zur Verbreitung unserer Forschungsergebnisse bei und wollen Menschen in Betrieben und Institutionen ermutigen unsere Ansätze aufzugreifen. Gerne schreiben wir zusammen mit Kolleg:innen und Projektpartner:innen. Der Dialog bei der Formulierung unserer Erfahrungen ist ein wichtiger und bereichernder Teil unserer Arbeit. Die Mitglieder von SoWiBeFo sind in der Autorenangabe fett gedruckt.

2022

Spanner V.; Krauss A. (2021): Data Collection on Media Literacy and the Re-lationship of Media Literacy to Democratic Values and Behaviours in Germany (WP T.1): Most Significant Projects on Media Literacy. Link.

Spanner, V.; Krauss A. (2021): Data Collection on Media Literacy and the Re-lationship of Media Literacy to Democratic Values and Behaviours in Germany (WP T.1): Case Studies of NGOs Implementing Projects that Bridge Media Literacy and Democratic Values/Behaviours. Link.

Spanner V.; Krauss A. (2021): Data Collection on Media Literacy and the Re-lationship of Media Literacy to Democratic Values and Behaviours in Germany (WP T.1): Analysis of Media Messaging in Germany with Special Focus on Manifestation of Disinformation and Spread of Hatred. Link.

Spanner, V.; Krauss, A. (2021): Data Collection on Media Literacy and the Re-lationship of Media Literacy to Democratic Values and Behaviours in Germany (WP T.1): Legal Framework Review concerning Media Regulation, Media Literacy and Media Education and Policy Analysis on Media Literacy in Germany/Bavaria. Link.

Klemenčič-Mirazchiyski, E.; Bezjak, S.; Krauss, A.; Osmanović, S.; Širca, N. T. & Koren A. (2022): Migrants and school inclusion: the main findings from the RoMigScProject.

2021

Krauss, A. (2021): Work-Based Learning and the Inclusion Pathway into the Labour Market. In: Dermol, Valerij (Eds.): Towards the actor coordination model: A case of unaccompanied minor migrants in transition to adulthood. Bangkok/Celje/Lublin: ToKnowPress. Link.

Krauss, A. (2021): Experiences from Germany. Dermol, Valerij (Eds.): Towards the actor coordination model: A case of unaccompanied minor migrants in transition to adulthood. Bangkok/Celje/Lublin: ToKnowPress. Link.

Krauss, A. (2021): The Model of Better Social Inclusion of Unaccompanied Minor Refugees at the Transition to Adulthood. Dermol, Valerij (Eds.): Towards the actor coordination model: A case of unaccompanied minor migrants in transition to adulthood. Bangkok/Celje/Lublin: ToKnowPress. Link.

Krauss, A. (2021): Project Findings. Dermol, Valerij (Eds.): Towards the actor coordination model: A case of unaccompanied minor migrants in transition to adulthood. Bangkok/Celje/Lublin: ToKnowPress. Link.

Krauss, A. (2021): Policy Recommendations. Dermol, Valerij (Eds.): Towards the actor coordination model: A case of unaccompanied minor migrants in transition to adulthood. Bangkok/Celje/Lublin: ToKnowPress. Link.

Reiner, S & Krauss, A. Die Coronakrise verstärkt die Bildungsungleichheit. – Interview Wirtschaftszeitung No 1/2021

Reiner, S. & Krauss, A. (2021): Virtual Communities of Practices. Lernen in sozialen Netzwerken. Projekt CoDiCLUST. Download.

Reiner, S. & Krauss, A. (2021): Rollenprofil: Lots:innen für digitales Lernen. Mit Kompetenztabelle. Projekt CoDiCLUST. Download.

Reiner, S. & Krauss, A. (2021): Rollenprofil: Coach für digitales Lernen. Mit Kompetenztabelle. Projekt CoDiCLUST. Download. 

Reiner, S. & Krauss, A. (2021): Roadmapping für digitales Lernen in KMU. Schritt für Schritt. Digital Learning Canvas. Projekt CoDiCLUST. Download.

Reiner, S.; Krauss, A.; Winter, M. (2021): Roadmaps aus der Praxis. Projekt CoDiCLUST. Download.

Reiner, S. & Krauss, A. (2021): Lots:innen für digitales Lernen. Reflexionsbogen. Projekt CoDiCLUST. Download.

Reiner, S.; Haimerl, J. & Krauss, A. (2021): Roadmapping für digitales Lernen – ein Online Guide mit Erklärvideos und Arbeitsmaterialen. Projekt CoDiCLUST. Link. 

Reiner, S.; Krauss, A.; Fuchs, S.; Winter, M., Mannhart, T., Poessnecker, L.; et. al. (2021): Virtueller Messestand. Abschlussbericht aus dem Projekt CoDiCLUST. Link.